Įmonės likvidavimas – kas tai? Juridinio asmens likvidavimas – tai oficiali įmonės veiklos pabaiga, kai ji išregistruojama iš juridinių asmenų registro. Kalbant paprastai, tai yra įmonės pabaiga, veiklos nutraukimas. Priklausomai nuo susiklosčiusios situacijos, likvidavimo procesas gali būti inicijuotas juridinio asmens narių sprendimu, juridinių asmenų tvarkytojo sprendimu ar teismo sprendimu. Nepriklausomai nuo priežasčių, dėl kurių inicijuojamas likvidavimas, šis procesas turi tam tikrų teisinių padarinių. Mūsų specialistų komanda padės pasirūpinti juridinio asmens atsakomybe likvidavimo atveju sklandžiai, taupant jūsų laiką ir pinigus. Galimas UAB likvidavimas, MB likvidavimas, VšĮ likvidavimas, individualios įmonės likvidavimas ir kt.
Kada vykdomas įmonės likvidavimas?
Įmonių likvidavimas gali būti tiek savanoriškas, tiek priverstinis. Jei dėl tam tikrų aplinkybių ar teisinių priežasčių priimamas sprendimas nutraukti įmonės veiklą, likvidavimas gali būti inicijuotas savanoriškai. Priklausomai nuo įmonės juridinės formos, sprendimą priima akcininkai (UAB likvidavimas, akcinės bendrovės likvidavimas), dalyviai (mažosios bendrijos likvidavimas) ar savininkai (individualios įmonės likvidavimas, VšĮ likvidavimas, asociacijos likvidavimas).
Juridinio asmens likvidavimas juridinių asmenų registro tvarkytojo iniciatyva pradedamas dėl tam tikrų aplinkybių: nepateikus tam tikrų dokumentų, nesuformavus valdymo organų, nenurodžius buveinės ir kt. (žr. LR CK 2.70 str.). Toks likvidavimas vadinamas priverstiniu.
Nepriklausomai nuo to, kas inicijuoja likvidavimą, proceso metu būtina laikytis likvidavimo procedūrai keliamų teisinių reikalavimų ir tinkamai atsiskaityti su visais kreditoriais, įskaitant ir valstybės institucijas.
Įvairių juridinių formų įmonių likvidavimas
Siūlome visų juridinių formų įmonių likvidavimo paslaugas. Pasirūpinsime ne tik likvidavimo dokumentais ir procesu, bet ir buhalterine apskaita, jei to negalės padaryti jūsų buhalteris ar iki šiol samdyta apskaitos įmonė.
Priklausomai nuo juridinio asmens formos, likvidavimo procesas turi tam tikrų ypatybių:
– UAB likvidavimas vykdomas akcininkų sprendimu. Paskiriamas likvidatorius, atliekami atsiskaitymai su kreditoriais, parengiamos ataskaitos ir dokumentai RC. Įmonės turtas paskirstomas atsižvelgiant į akcininkų interesus.
– MB likvidavimas yra šiek tiek paprastesnis, sprendimą užbaigti veiklą priima MB nariai. Įmonės turtas ir įsiskolinimai yra paskirstomi pagal steigimo sutartį ir įstatus, reikalingas narių rašytinis susitarimas.
– VšĮ likvidavimas išsiskiria papildomais reikalavimais, skiriamas likvidatorius, o likęs turtas turi būti perduotas kitoms panašią veiklą vykdančioms ne pelno organizacijoms.
– IĮ likvidavimas yra siejamas su savininko finansine atsakomybe – jis už įmonės įsipareigojimus atsako savo turtu. Savininkas privalo atsiskaityti su kreditoriais ir pateikti atsiskaitymą pagrindžiančius dokumentus. Jis pats pateikia prašymą RC išregistruoti įmonę.
– Asociacijos likvidavimas yra specifinis, todėl keliami papildomi reikalavimai narių informavimui ir likusio turto panaudojimo numatytiems tikslams užtikrinimui (turtas gali būti perduotas kitoms panašią veiklą vykdančioms ne pelno organizacijoms).
Kiek kainuoja įmonės likvidavimas?
Įmonės likvidavimas, jei jos apskaita buvo tvarkoma mūsų specialistų, kainuoja 300 eurų. Samdant kitą buhalterį, kuri atliks likvidavimo procesui būtinus darbus, mūsų paslaugos kaina siekia 539 eurus. Šiuos papildomus kaštus sudaro:
– dokumentų archyvavimas (kaina priklauso nuo faktinio archyvuojamų dokumentų skaičiaus; vidutiniškai siekia apie 200 eurų);
– buhalterija (reikalinga paruošti likvidavimo pradžios ir pabaigos balansus – mūsų buhalterio paslaugos į likvidavimo paslaugos kainą nėra įskaičiuotos, todėl jei balansų negalės paruošti samdomas buhalteris, tai sudarys papildomus kaštus).
Įmonės likvidavimo procesas
Mūsų komanda pasirūpins visu įmonės likvidavimo procesu, tačiau norint aiškiau suvokti procesą, svarbu žinoti pagrindinius žingsnius:
– teisinio statuso „Likviduojama“ registravimas RC, paskelbimas dienraštyje;
– buhalterinė apskaita pagal VMI pateiktą darbų sąrašą ir pažymos, kad su biudžetu yra visiškai atsiskaityta, gavimas; dokumentų archyvavimas;
– įmonės dokumentų tvarkymas, atidavimas saugoti į archyvą, pažymos gavimas;
– įmonės išregistravimas, likvidacinio akto sudarymas, dokumentų pateikimas RC.
Įmonės likvidavimo dokumentai
Įmonės likvidavimo aktas parengiamas per 3–8 mėnesius ir patvirtina, kad kreditorių reikalavimai yra patenkinti, o turtas tinkamai paskirstytas. Tai žymi proceso pabaigą, tačiau likvidavimui reikalingi tam tikri buhalteriniai dokumentai ir informacija. Visų pirma, likviduojama įmonė negali turėti įsiskolinimų – tai patvirtina buhalterio parengta paskutinė pelno nuostolių deklaracija.
Taip pat reikalingi kiti dokumentai ir informacija:
– balansas likvidavimo pradžios datai (mūsų specialistai informuos, kada reikės jį parengti);
– įmonės steigimo dokumentai (išrašas, įstatai / nuostatai);
– akcininkų / narių sąrašas.
Klientų patogumui siūlome parašyti įgaliojimus mūsų specialistams – taip jums neveik nereikės dalyvauti procese, o mūsų specialistai galės pasirūpinti, kad įmonės likvidavimas vyktų kiek įmanoma sklandžiau ir sparčiau.
Ar sudėtingas įmonių likvidavimas?
Įmonės likvidavimo procesas yra gana sudėtingas, o įmonės likvidavimo tvarka dėl žinių trūkumo gali sukelti painiavą. Nors UAB likvidavimo tvarka ir individualios įmonės likvidavimo tvarka yra panaši, procesai gali būti skirtingi, viskas priklauso nuo įmonės situacijos, pavyzdžiui, reikia patenkinti neapmokėtų skolų reikalavimus. Procedūra bus sklandesnė ir paprastesnė, jei patikėsite šį darbą profesionalams, įmonės likvidavimas kaina gal ir nebus patraukliausias sprendimas, tačiau tikrai sutaupysite daug laiko ir nervų. Mes pasirūpinsime visus procesu, paruošime reikalingus dokumentus (tarp jų – ir įmonės likvidavimo aktas), suteiksime išsamias konsultacijas.
Kodėl verta rinktis mus?
Mūsų privalumai – jūsų įmonės pranašumas rinkoje.
- Ilgametė patirtis ir aukštos kvalifikacijos buhalterių komanda padės išspręsti visus rebusus, susijusius su mokesčiais, jų optimizavimu, įmonės veiklos organizavimu. Mes pasirūpinsime kasdienėmis finansinėmis operacijomis ir metinėmis ataskaitomis. Taip pat galime pateikti naudingų įžvalgų, kurios padės optimizuoti veiklą
- Lankstumas sudarant sutartis – galite rinktis neterminuotą apskaitos tvarkymo planą be jokių paslėptų mokesčių. Dirbame su įvairaus dydžio skirtingų sričių įmonėmis, siūlome individualiai pritaikytas paslaugas, todėl galite pasirinkti paslaugų sutarties trukmę, apskaitos būdą ir kitas sąlygas.
- Skaidri kainodara leidžia sutaupyti: mums mokėsite tik pagal atsiųstų dokumentų skaičių ir realias veiklos apimtis. Mokėkite tik už tas paslaugas, kurias iš tikrųjų gaunate. Siūlome skaidrią ir aiškią kainodarą, kuri leidžia mūsų klientams sutaupyti ir sumažinti išlaidas buhalterinei apskaitai.
- Optimizuoti buhalteriniai sprendimai suteikia prieigą prie buhalterinės programos internetu, todėl galite stebėti rodiklius ir atlikti analizę. Automatinė integracija e-parduotuvėms padeda taupyti laiką ir buhalterijos kaštus. Automatinis sąskaitų pateikimas ir išrašymas taupo laiką bei pagreitiną visą pirkimo procesą, todėl laimite ne tik jūs, bet ir jūsų klientai.
- Greitis ir operatyvumas – į klientų užklausas atsakome tą pačią darbo dieną, tad jums nereikės ilgai laukti, kad priimtumėte geriausią sprendimą. Visas konsultacijas teikia didelę patirtį turintys aukštos kvalifikacijos buhalterijos, mokesčių ir teisės specialistai, todėl galite pasikliauti mumis, kai reikia greitai rasti geriausią sprendimą.
- Universalumas ir patirtis įvairiose srityse leidžia mums imtis įvairių užduočių, tad dirbame su tarptautinėmis įmonėmis, užsienio filialais, dukterinių įmonių apskaita, išmanome įvairių verslo sričių specifiką. Žinome, kad kiekvienas klientas turi individualių poreikių ir stengiamės pasiūlyti pritaikytą sprendimą, kad bendradarbiavimas būtų patogus ir efektyvus.
- Teisinė pagalba yra teikiama mūsų įmonės teisininkų, tad jums nereikės papildomai ieškoti ar mokėti už konsultacijas apie įmonių teisę, steigimą, sujungimą, reorganizacijas, licencijas ir kt. – mūsų komanda suteiks visą reikalingą informaciją.
- Paslaugos nuotoliu užtikrina patogumą ir taupo jūsų laiką bei prisideda prie aplinkos tausojimo. Teikiame visas paslaugas nuotoliu, tad visai nesvarbu, kokiame mieste vykdote veiklą, galime sėkmingai bendradarbiauti. Klientams taip pat siūlo atstovavimą valstybės institucijose (VMI, SODRA, RC ir kt.).
- Pagalba jaunam verslui yra labai svarbi, o tai suprasdami siekiame padėti: suteikiame naujiems klientams dokumentų šablonų rinkinį, suteikiame daugiau konsultacijų ir padedame pradėti veiklą. Mūsų komandos patarimais galite pasikliauti, nes turime daugiau nei dešimtmetį praktikos su įvairių sričių verslu.
- Saugumas yra svarbus ir mes suprantame, kad buhalteriniai dokumentai gali būti komercinė paslaptis, todėl imamės visų atsargumo priemonių ir taikome inovatyvius sprendimus klientų duomenų apsaugai. Užtikriname jūsų duomenų saugumą ir konfidencialumą.
Viso*
*kainos nurodytos be PVM